Перейти к содержимому

משכו את תשומת הלב של הכלב אליכם

למה זה לפעמים לא עובד. גם את היכולת “להתמקד מחדש” יש לאמן! זו עצה נפוצה מאוד, כשכלב רואה גירוי וחוויתו הופכת לכאוס מוחלט.
הרבה מדריכי כלבים שוכחים לציין שצריך ללמד את הכלב את היכולת “להתמקד מחדש”. כלומר, לאמן אותו לעבור ממצב של התרגשות למצב של רוגע במהירות. “לקחת את עצמך בידיים” במונחים אנושיים .כי אם הכלב שלכם, כשרואה כלב אחר, חתול או עובר אורח אקראי, מסוגל להתמקד מחדש בממתק שבידכם או בצעצוע שהוצאתם מהכיס, אז אין בעיה אמיתית! אבל, אם בלתי אפשרי למשוך את תשומת לב הכלב כשהוא נמשך לכלב אחר (או לגירוי אחר), אז אני ממליץ לחפש מדריך שמתחיל לפתור את הבעיה מאוד מרחוק!
כלומר, אחד שמבין איך לעבוד על סבלנות, שליטה עצמית ועל המעבר ממצב התרגשות למצב של רוגע. כדי לפתור את הבעיה המרכזית, צריך לנקוט במכלול צעדים. כדי שהכלב יוכל “להתמקד מחדש”, הוא חייב קודם כל לשמוע את הבעלים. וזה לא יעבוד עם צעקות כועסות, משיכות חזקות או עונשים!
הכלב לא שומע ולא רואה שום דבר חוץ מה”גירוי” הנחשק, והוא מתחמם מרגע לרגע. “לקחת את עצמך בידיים” זה משהו שהכלב פשוט לא יכול לעשות פיזית! הוא פשוט לא יודע איך לעבור מהתרגשות לרוגע. אבל זו מיומנות שאפשר וצריך לאמן.
תתחילו קודם לעבוד על סבלנות, שליטה עצמית ועל המעבר המהיר ממצב של התרגשות למצב של רוגע. ורק כשהדברים הללו נבנו בסביבה רגועה, תעברו לעבודה עם נוכחות של גירוי. הכי טוב להתחיל לעבוד בבית, כשאין לכלב שום דבר יותר מעניין שמסיח את דעתו. תתחילו לשחק עם הכלב. למשל, במשחק משיכות, אם הכלב אוהב את המשחק הזה. מושכים, מנסים לקחת מהכלב את הצעצוע. או זורקים כדור, רודפים אחריו יחד, משתעשעים ומשחקים במלוא המרץ!
המשימה שלנו היא להכניס את הכלב למצב של התרגשות שמחה. ואז מהר אומרים “תן”, משיגים שהכלב ייתן את הצעצוע. מורים לו “לשבת” או “לשכב” ומלטפים אותו עד שהוא “משתחרר”, נרגע. ברגע שהכלב הפסיק לנשום בכבדות והרפה את השרירים, אומרים שוב “שחק!”, ושוב משתעשעים: מושכים את הצעצוע, רצים, נאבקים וכו’. אחר כך שוב “תן”, “שב” (“שכב”), ושוב נרגעים. חוזרים על כך מספר פעמים .הכלב צריך להבין: כדי להמשיך במשחק המהנה, עליו להירגע לחלוטין! בהמשך אפשר לקשר את המילה “תירגע” לרגע המתאים. וזה יהיה כבר פקודה! או כל מילה אחרת. חשוב שהכלב יידע מה המשמעות של המילה ומה הוא צריך לעשות ברגע הזה. כלומר, “לשחרר” .לאחר מכן, ניתן להעביר את המשחקים-אימונים הללו לרחוב, שבו יש הרבה דברים מעניינים אחרים .וכמובן, חשוב לזכור שתרגילים אלו יכולים לעזור לכלב להבין איך להירגע במצבים של מתח.
 
 
 
 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *