Перейти к содержимому

מדריך לבעלים בלתי נסבלים ומשעממים

.

כולנו מכירים את הטיולים הקבוצתיים האהובים על הכלבים שלנו. כן, כן, הבלה-בלה הזה על כך שהכלב צריך להתרועע ולשחק עם בני מינו, כי אדם אף פעם לא יוכל לרוץ ולבדר את הכלב כמו משחקי ריצה עם כלבים אחרים. כמובן, לא יוכל. האדם הרי משעמם כמו עץ ליד הבית, כזה שאפילו הכלבים כבר משועממים מלעשות עליו את צרכיהם. כל נעל של בולדוג מעניינת יותר מכם. ברור, הרי לא הבאתם כלב כדי להתגלגל כמו טיפש על הדשא, להזיע אחרי יום עבודה, ולהתנהג מוזר. הצלחתם להביא את הכלב עד למגרש הכלבים, וגם זה כבר משהו. תודה לכם על כך.

אבל, איך זה שפתאום הכלב המאולף שלכם מתעניין יותר בכלבים אחרים? הרי הוא רק רוצה להריח אותם! והוא לא ניגש אליכם כשאתם קוראים לו (טוב, הוא יגיע אחרי הפעם העשירית שקראתם לו, כשכל הכלבים כבר עזבו את המגרש. הוא פשוט היה משועמם. הרי היה כל היום בבית לבד!). ואם הוא מעדיף לשחק עם מקל בעצמו או עם כלבים אחרים ולא להביא לכם אותו, זה הרי בסדר, נכון? הרי לא אכפת לכם אם הידיים שלכם יתמלאו ברוק הכלב…

אם זה לא מפריע לכם, תוכלו להפסיק לקרוא כאן.

אבל אם הגעתם למסקנה שאתם בעצם אלו שמאכילים את הכלב, משקים אותו, מוציאים אותו לטיולים, והוא עדיין מעדיף את המגרש על פניכם, ויש לו גם בעיות משמעת, ובבית הוא שובב גדול, ויש גם מי ששם לב שהוא בכלל לא בכושר גופני אופטימלי למרות כל הריצות שהוא עושה מדי יום, אז יש לנו מה להגיד לכם.

לא נדבר עכשיו על הצורך בהעמסה פיזית ואינטלקטואלית מלאה ואיכותית, אלא על איך לעשות אתכם יותר מעניינים לכלב שלכם. לא באמצעות אוכל, לא באמצעות צעצועים, אלא פשוט בעזרתכם עצמכם. כי אתם יותר מעניינים מכל כלב עבודה מקצועי (אל תגידו שאתם לא כאלה, שאתם סגורים, שקטים ורציניים. לכל אחד יש כלב עבודה פנימי, תמצאו אותו!).

המשחקים המומלצים

“אמא השתגעה”

המשחק הכי טוב לכל כלב. טיפ למאמני כלבים: הכינו רשימת “התנהגות לא נורמלית” מראש. לאנשים נורמטיביים קשה להציג התנהגות מוזרה ולא צפויה לפחות ל-30 שניות ברציפות. אם חסר לכם דמיון, תצפו בכמה סרטי אימה על אקזורסיזם, זה יעזור לכם.

“אמא יודעת להשתעשע”

יש כלבים שקשה להם להיכנס למשחק בגלל היוזמה שלכם. אז פשוט תפסיקו ליזום, אל תרוצו אחרי הכלב ותנסו למשוך את תשומת ליבו. תמצאו לעצמכם מקל ותתחילו לשחק לבד. אם הכלב לוקח לכם את המקל, חפשו מקל חדש, תעשו זאת בהתלהבות ובהתעלמות מוחלטת מהכלב. כלבים לרוב לא יסבלו את העובדה שאתם נהנים בלעדיהם, והם יצטרפו אליכם. שימו לב לכלב: תדעו מתי הוא מתעניין, ותצטרפו למשחק שלו, אך אם הוא מתחיל להשתעמם, תדעו להפסיק.

“מצגת”

תעשו כמה צעדים איטיים ומזהירים לעבר הכלב ותעצרו, תסתכלו עליו במבט חודר. כשהוא ינסה להבין מה אתם עושים, תקפצו ותברחו. לא רחוק מדי, אחרי כמה מטרים תעברו להליכה ותעשו כאילו כלום לא קרה. אם הכלב לא מגיב, תחזרו אליו, דחפו אותו בצד ואז תברחו שוב. תנו לו לחשוד בכם.

“תופסת”

לברוח מכלב שיודע שהוא יתפוס אתכם בקצב רגוע אפילו עם יתרון של מאה מטרים זה משחק לאתלטים. אבל אם תקפצו לפני שתתחילו לרוץ ותתארגנו בצורה מצחיקה, אפילו הכלב הכי לא מעוניין יתעורר לחיים. תנועות מוגזמות של הידיים והרגליים תעזרו להכניס את הכלב לאווירה. זה מתאים במיוחד למגרשים סגורים שבהם יש פחות מקום לרוץ וצריך ליצור תחושת מהירות.

“רמת אלוהים”

המשחק הזה מתאים למי שכבר יש לו קשר טוב עם הכלב או למי שכבר התמודד בהצלחה עם המשחקים הקודמים. כדאי לחזור על המשחק הזה מדי כמה חודשים כדי לבדוק ולחזק את הקשר עם הכלב, ולא לתת למערכת היחסים להיכנס לשגרה משעממת. תצטרכו טיימר שיספור 10 דקות. החוקים: אין צעצועים, אין אוכל, אין פקודות, אין מילים, ושם הכלב אסור לחלוטין. יש לכם 10 דקות תמימות כדי למשוך את תשומת הלב של הכלב אליכם.

באמצעות השיטות הללו, המומלצות גם על ידי iDog, DogProff, תוכלו להיות מעניינים יותר לכלב שלכם מאשר כל הכלבים האחרים במגרש. כל דוג טריינר (מאמן כלבים) יודע שהקשר בין הכלב לבעליו הוא הבסיס לכל מערכת יחסים מוצלחת עם הכלב.

1 комментарий для “מדריך לבעלים בלתי נסבלים ומשעממים”

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *